måndag 12 april 2010

Äntligen Silver


I går när vinden hade lugnat ner sig vid 5 tiden på kvällen, kastade jag in fiskesakerna i bilen och åkte ner till sydkusten.
Allt var perfekt, vattnet, vinden och vågorna.
Jag började med ett lobbkast där jag tänkt vada, men utan resultat.
Andra kastet svepte jag till höger om mig, jag hann inte ta mer än ett par vev tag så "SMACK" en gasnska fin "blankraga" hade tagit min Bornholmer pil. Efter en ganska tam fight kunde fisken simma tillbaka till friheten i havets böljor.
Jag knöt näven och tänkte - det här började bra. Kastet där efter landade på samma ställe, precis som kastet innan resulterade det i fisk. Denna gången var det en riktigt fin havsöring.
Fisken bjuder mig på en kanon fight med många fina rusningar och hopp. Jag hinner med att ta en snabb bild innan jag den får simma tillbaka.
Tappar även två fiskar denna underbara kväll innan kosar styr tillbaka till svedala.

2 kommentarer: