fredag 16 april 2010

En fantastisk kväll


För ett par dagar sedan, så körde jag ner till sydkusten efter jobb.
Vädret var kanon, havet låg spegelblankt och vår solen smekte mina kinder.
Jag började fiska av en fin kant med blåstång. Efter en kvarts fiske hade jag fortfarande inte känt ett enda nyp i mitt drag. Efter en lite funderare så åkte en Imitator från Kinetic på linendan.
Jag lägger ett kast på samma ställe som jag fiskat innan, jag hinner veva ett par vev tag och så "SMACK", en ganska fin "blankraga" hade fattat tycke för mitt drag.
En fantastisk fight med ett par hopp och rusningar kan jag landa en fisk på styva tre kilo.
Kasten senare tappar jag en fisk på samma drag, och hade ett par efterföljare.
Precis innan solen gick ner över horisonten lyckas jag överlista ännu en öring, något större än den första. Fisken var pricken över i:et på en fantastisk kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar